Dołącz się  |  
Karta 4metal  |  
O Nas  |  Strona Główna  |  Aktualności  |  Wydarzenia  |  Media  |  Galerie Zdjęć  |  Dołącz się  
SZUKAJ
zaawansowane
Helicoil plus - zestawy naprawcze do uszkodzonych gwintów
(2. luty 2007)

Technologia gwintowa Helicoil plus.

Wkładki gwintowe tworzą wysoko obciążalne połączenia gwintowe, w szczególności w materiałach o małej wytrzymałości (np. aluminium, magnez) i są w praktyce używane od 50 lat.
Zestawy naprawcze Helicoil plus używane są we wszystkich materiałach metalicznych, a ponad to w materiałach z tworzyw sztucznych i materiałach łączących .
Wkładki gwintowe Helicoil ze stali szlachetnej A2 są wytwarzane z bardzo dobrej jakości romboidalnie profilowanego drutu i formowane w kształt pierścienia sprężynowego. Zabierak jest usuwany po montażu poprzez złamanie na karbie.

Najnowsza generacja tej technologii nazywa się Helicoil plus.

Zoptymalizowany kształt w wyniku zmniejszenia średnicy pierwszego zwoju
zdecydowanie upraszcza wkręcanie wkładki.

Można wkładkę Helicoil plus wprowadzić w otwór jak śrubę i wkręcić. Zastosowanie
narzędzia z tuleją wstępnie ściskającą wkładkę nie jest niezbędne. Wkręcanie
odbywa się z wykorzystaniem trzpienia montażowego, który ma formę podobną do
gwintownika.
Jako pokrętło dla tego trzpienia służy uchwyt narzynki, podobnie jak dla
gwintownika, lub inne typowe narzędzie w postaci klucza grzechotkowego.
W przypadku szczególnie głęboko położonych otworów gwintowych, które mają być
naprawione, można zastosować uchwyt przedłużkowy do trzpienia lub gwintownika.
Zatem wkładka gwintowa Helicoil plus jest nakręcana na trzpień montażowy, aż do
momentu zahaczenia zabieraka wkładki przez nosek trzpienia. Następnie jest ona w
pozycji pionowej, bez ryzyka spadnięcia, sytuowana w naprawianym otworze i
wkręcona. Tym samym zapewniona jest właściwa naprawa gwintu.
Głębokość wkręcania należy zawsze tak ustawiać, aby ostatni wkręcony zwój drutu
znajdował się poniżej pierwszej krawędzi naciętego gwintu nośnego.
Montaż wkładek Helicoil plus bez zastosowania tulei wstępnego ściskania ma tą
zaletę, że głębokość wkręcania może być wizualnie kontrolowana .
Nie ma zatem potrzeby ustawiania ogranicznika głębokości wkręcania, jak w
przypadku narzędzia z tuleją wstępnego ściskania.
Zielony kolor wkładki Helicoil plus ułatwia zidentyfikowanie, czy w otworze jest zamontowana wkładka.

Z wykorzystaniem nowej technologii Helicoil plus możliwe są naprawy gwintów, które dotychczas mogły być realizowane tylko za pomocą specjalnych narzędzi.

Uznany system Helicoil dzięki nowej technologii Helicoil plus stał się jeszcze bardziej uniwersalny i umożliwia naprawę gwintu wszędzie tam, gdzie można wkręcić śrubę.

Wkładki gwintowe Helicoil plus odpowiadają wymaganiom i normom zarówno przemysłowym, jak i techniki lotniczej i kosmicznej (np. DIN 8140, DIN 65536, EN2944, LN9039, LN9490).

Przykłady napraw gwintów z zastosowaniem zestawów naprawczych Helicoil plus

1. Zestaw naprawczy do gwintu pod świecę zapłonową
Technologia Helicoil plus jest uznanym sposobem uzyskiwania wysokowytrzymałych
gwintów w przemyśle motoryzacyjnym.
Drogie części nie muszę być wymieniane, ponieważ ich gwinty mogą być
naprawiane.

2. Naprawa gwintu w silnikach z aluminium
Mocno obciążone, często używane gwinty w aluminiowych silnikach zaopatrzone są
prewencyjnie we wkładki gwintowe Helicoil plus. Dla przykładu w sporcie motorowym
są one ważnym czynnikiem konstrukcyjnym.

3. Naprawa gwintów w przemyśle
Obszary zastosowania to na przykład: budowa maszyn i urządzeń, technika
budowy elektrowni oraz budowa statków.

Naprawy z wykorzystaniem wkładek Helicoil plus są certyfikowanym procesem, który
dla przykładu uznawany jest przez:
- TÜV
- Niemieckiego Lloyda
- DET Norske Veritas
W technice nuklearnej obowiązuje zindywidualizowany odbiór certyfikowany.

Opis montażu wkładek gwintowych HeliCoil

Od sytuacji: Gwint uszkodzony, do sytuacji : Gwint zreperowany

Krok I : Wiercenie
Dobrać średnicę otworu pod gwint D1 HC, zgodnie z tabelą wymiarów z naszego katalogu. Zalecane wymiary wiertła spiralnego B - jako wytyczna. Fazowanie otworu (gradowanie) na D max = B+P.

Krok II: nacięcie gwintu nośnego HELICOIL plus
Należy używać tylko specjalnego gwintownika Helicoil.
Narzędzie do sprawdzania średnicy wewnętrznej gwintu nośnego Helicoil
chętnie dostarczamy na życzenie.

Krok III: montaż wkładek HELICOIL plus – bez tulei ściskania wstępnego
Narzędzie montażowe ustawić:
- centralnie do otworu (środkowo)
- pionowo
- dla rozmiarów M2 – M16 są to proste trzpienie gwintowe
- dla rozmiarów M18 – M36 są to narzędzia montażowe z tuleją ściskania wstępnego

Krok IV: Sprawdzić prawidłowe osadzenie
Wkładki Helicoil plus wkręcać w pełni nacięty gwint nośny HELICOIL plus na głębokość min ¼ skoku gwintu poniżej powierzchni zewnętrznej elementu.

Krok V: Łamacz zabieraka
Zabierak we wkładce usuwać tylko za pomocą łamacza zbieraka.
Przy gwintach > M14 wyłamanie zbieraka powinno nastąpić z wykorzystaniem szczypiec poprzez ruch posuwisto- zwrotny.

(Böllhoff Technika Łączenia, opr. Michał Iwaniak, JP)


Waszym zdaniem...
Napewno się sprawdza, polecam wszystkim sprzedaję go od 14 lat i nemiałem jaszcze niezadowolonego klienta. Gwint wykonany w ten sposób jest kilkukrotnie mocniejszy od wykonywanych w tradycyjny sposób w jednolitym materiale typu alu, żeliwo i stal. Wkładki gwintowe można w razie potrzeby stosować nawet w tworzywach sztucznych typu PCV
06.02.2010 godz. 21:45:11 Adrian Finkbeiner - ODPOWIEDZ NA TEN KOMENTARZ
Witam ,Poszukuje właśnie czegoś w podobie w Łodzi i niestety nie ma warsztatów posługujących się tą technologią i nie ma również w sprzedaży zestawów Jeśli możesz pomóc w zdobyciu wkładek do naprawy regeneracji gwintu m8 byłbym wdzięczny
31.03.2011 godz. 13:57:43 thomaspl - ODPOWIEDZ NA TEN KOMENTARZ
pancerna technologia w100%
09.07.2008 godz. 16:55:57 Piotr Grzyb - ODPOWIEDZ NA TEN KOMENTARZ
mam problem i ciekawi mnie czy ten patent sprawdzi sie w w bloku silnika aluminiowym gdzie zerwane są gwinty. czy po połączeniu z głowica będzie miało wytrzymałośc
15.02.2009 godz. 23:49:20 mariusz ski - ODPOWIEDZ NA TEN KOMENTARZ
Sprawdza się doskonale, jest bardziej wytrzymały niż oryginalny gwint. Testowałem to w bmw z aluminiownym blokiem i jest extra, tyle tylko że dla pewności ja wkręcam dwa gwinty helicoil.
19.02.2009 godz. 22:52:45 dan - ODPOWIEDZ NA TEN KOMENTARZ
własnie mam problem z moim bmw,mam zerwany gwint w otworze do przykrecania głowicy i zstanawiam sie czy to zda egzamin
20.02.2009 godz. 17:30:52 artur s - ODPOWIEDZ NA TEN KOMENTARZ
Dowcip dnia
Przychodzi facet do lekarza i mówi:
- Panie doktorze boli mnie po wypiciu Red Bulla .
- Gdzie pana boli?
- Tu... pod skrzydłami.
nadesłał: bartolini
dodaj dowcip
archiwum...
0.32168 sek   www.4metal.com   www.4metal.pl   www.4metal.cz   www.4metal.de   www.4metal.at   www.4metal.ch   www.4metal.ru