Dołącz się  |  
Karta 4metal  |  
O Nas  |  Strona Główna  |  Aktualności  |  Wydarzenia  |  Media  |  Galerie Zdjęć  |  Dołącz się  
SZUKAJ
zaawansowane
Lakierowanie elementów wielkogabarytowych
(3. grudzień 2010)

Podstawowym ograniczeniem przy lakierowaniu elementów wielkogabarytowych jest wielkość komory lakierniczej. Konstrukcja klasycznej, zabudowanej malarni umożliwiającej lakierowanie dużych konstrukcji stalowych, kontenerów, wagonów itp. przysparza wiele problemów natury technicznej oraz ekonomicznej.

Photo 2
Fot: Przykład hali z zastosowaniem alternatywnego systemu lakierniczego

Powstaje konieczność budowy osobnej konstrukcji komory ze ścianami oraz zadaszeniem na zewnątrz lub wewnątrz hali produkcyjnej, a potem duża przestrzeń produkcyjna zajęta jest wyłącznie na potrzeby zamykanej komory malarskiej. Dodatkowo możliwość transportu i manewrowania dużymi i ciężkimi elementami jest mocno ograniczona i utrudniona, ponieważ muszą one być dostarczone do wnętrza komory przez bramę. Kolejną wadą jest bardzo duża objętość zasysanego i odprowadzanego powietrza w systemie wentylacji. Podczas lakierowania wentylowana jest cała komora (w najlepszym wypadku jej część, jeżeli jest dzielona), podczas gdy lakiernik efektywnie pracuje tylko w określonym miejscu. Jest to bardzo energochłonne i w związku z tym bardzo kosztowne w eksploatacji. Wreszcie, w przypadku farb rozpuszczalnikowych, konieczne są znacznie większe nakłady na instalacje redukcji emisji lotnych związków organicznych.

Alternatywą jest instalacja systemu przełączanych stanowisk lakierniczych na wolnej przestrzeni istniejącej hali produkcyjnej z wykorzystaniem sekcji wentylacyjnych z dyszami sufitowymi dalekiego zasięgu.

Funkcjonalna zasada działania takiego systemu polega na podziale powierzchni hali na sekcje o polu kilkunastu lub kilkudziesięciu metrów kwadratowych, na których wybiórczo będzie przeprowadzany proces lakierowania. Każde takie stanowisko lakiernicze wyposażone jest w wentylatory sekcyjne z doprowadzeniem ciepłego powietrza przez dysze sufitowe z wysokości ok. 20 m i wywiew przez kanały podłogowe z wychwytywaniem resztek farb i odprowadzaniem do atmosfery. Cała podłoga uzbrojona jest w kanały powietrzne i systemy filtracji, ale automatyczne uruchamianie kanałów wyciągowych (sekcji) odpowiada działaniu konkretnej aktywnej sekcji pod dyszami sufitowymi.

Powietrze jest ogrzewane do temperatury ok. 3°C powyżej temperatury na hali. System wentylacji wyposażony jest w specjalny wewnętrzny układ kierujący zapewniający odpowiednie ukierunkowanie i prowadzenie strumienia powietrza. Położenie dysz jest sterowane za pomocą silników, co umożliwia przestawianie strumienia nadmuchu.

Photo 4
Fot: Schemat lakierni

Dodatkowo, możliwa jest instalacja systemu zdalnego i automatycznego rozpoznawania obecności lakiernika w powiązaniu z uaktywnianiem sekcji roboczej, w którą wchodzi lakiernik. W tym samym czasie inni pracownicy np. wykonujący czynności manipulacyjne z elementami mogą swobodnie poruszać się po całej hali. Warunkiem jest inny kolor ubrania (kasku) lakiernika – system rozpoznaje kolor i uruchamia odpowiednie stanowiska robocze.

Podstawowe zalety takiego rozwiązania to, przede wszystkim brak konieczności wydzielenia przestrzeni tylko na potrzeby lakierni i brak konieczności budowy konstrukcji komory malarskiej. Bardzo ważnym aspektem jest łatwość transportu i manipulacji lakierowanymi elementami. Do tego celu mogą być wykorzystywane istniejące suwnice poruszające się pod systemem dysz, urządzenia dźwigowe lub wózki poruszające się swobodnie po hali itp. Kolejną zaletą są oszczędności w eksploatacji. Wentylowana jest tylko niezbędna strefa, a nie cała przestrzeń, w której znajduje się wielkogabarytowa konstrukcja, dzięki czemu ilość zasysanego i odprowadzanego powietrza jest zdecydowane ograniczona. W przypadku stosowania farb rozpuszczalnikowych, konieczne są znacznie mniejsze nakłady na instalację redukcji emisji LZO, ze względu na mniejszą objętość odprowadzanego zanieczyszczonego powietrza. Nie można również pominąć korzyści wynikających z faktu, że wielkogabarytowa konstrukcja nie jest umieszczana w komorze malarskiej. Dzięki temu istnieje bezkolizyjna możliwość wykonywania jednocześnie innych prac przy niej, podczas gdy jej fragment jest lakierowany. W ten sposób można zaoszczędzić sporo czasu, który kosztuje nas najwięcej.

(ZJG)



Szczegóły firmyDołącz się
Dane adresowe:

KOOPERACJA PRZEMYSŁOWO-HANDLOWA ZYGMUNT J. GŁUCHOWSKI



Łódzka 32
44-164

Gliwice


woj.

śląskie


Polska
tel.: +48 32 234 66 45
tel.: +48 32 234 50 80
fax: +48 32 230 99 45
e-mail: zjg@zjg.com.pl
www.zjg.com.pl
Mówimy w językach:   english
  polski
  русский
Opis firmy:

Obróbka wibrościerna (wibratory, kształtki, płyny technologiczne). Usługi obróbki powierzchniowej. Mycie przemysłowe. Maszyny odlewnicze: ciśnieniowo-próżniowe, próżniowo-grawitacyjne, próżniowo-odśrodkowe, piece do topienia

Doświadczenie w produkcji: Urządzenia do obróbki wibrościernej (przemysł lotniczy, samochodowy). Mycie przemysłowe (lotnictwo, medycyna). Maszyny odlewnicze (placówki naukowo-badawcze, jubilerstwo, odlewnie).
Sprzedajemy: Urządzenia do: Przygotowania powierzchni (gratowanie, szlifowanie, polerowanie, matowienie, zatępianie krawędzi). Mycia przemysłowego (myjki wodne komorowe natryskowe i ultradźwiękowe, myjki wodne tunelowe, myjki rozpuszczalnikowo-alifatyczne oraz TRI i PER, preparaty myjące). Odlewania metali nieżelaznych oraz szlachetnych.
Firma w kategoriach:

Maszyny - handel i produkcja


  

Maszyny używane


  

Maszyny nowe


    Inne

Obróbka powierzchniowa


  

Antykorozja


  

Powlekanie


  

Przygotowanie powierzchni


  

Satynowanie, Perełkowanie, inne


  

Trowalizacja, obróbka wibracyjna



Handel


  

Części zamienne do maszyn



Usługi


  

Doradztwo i pomoc techniczna


  

Remonty maszyn i obrabiarek


  

Szkolenia



Hutnictwo


  

Hutnictwo metali kolorowych


  

Profile, rury i pręty



Odlewnictwo i tłoczenie


  

Odlewnictwo metali nieżelaznych



Artykuły o firmie 
 
Lakierowanie elementów wielkogabarytowych
(3. grudzień 2010)
Podstawowym ograniczeniem przy lakierowaniu elementów
wielkogabarytowych jest wielkość komory lakierniczej. Konstrukcja
klasycznej, zabudowanej malarni umożliwiającej lakierowanie dużych
konstrukcji stalowych, kontenerów, wagonów itp. przysparza...
< powrót
Baza firm jest własnością firmy 4metal sp. z o.o.. Kopiowanie bez zgody zabronione.
0.46122 sek   www.4metal.com   www.4metal.pl   www.4metal.cz   www.4metal.de   www.4metal.at   www.4metal.ch   www.4metal.ru