Dołącz się  |  
Karta 4metal  |  
O Nas  |  Strona Główna  |  Aktualności  |  Wydarzenia  |  Media  |  Galerie Zdjęć  |  Dołącz się  
SZUKAJ
zaawansowane
Profesjonalna obsługa klienta
(1. kwiecień 2011)

Kiedy ostatni raz rozmawialiśmy, planowali wejść na rynek Słowacki i ruszyć z nową usługą. Pomóc im w tym miało dwuedziestojedno letnie doświadczenie i współpraca z firmami partnerskimi. Czy udało im się na zagranicznym rynku? Jak potoczyła się sprawa nowej usługi? Na te i inne tematy z Andrzejem Głuszyńskim, dyrektorem zarządzającym w firmie Isotek, rozmawiał Bartłomiej Baśko.

4metal: Na rynku jesteście od 21 lat. Jak oceniacie ten czas?

Andrzej Głuszyński:
Czas był złożony i miał kilka etapów. Nasza działalność rozpoczęła się w 1990 roku i jak to zwykle w takich sytuacjach bywa, głównie od sprzedaży narzędzi. Potem zaczęły dochodzić różnego rodzaju urządzenia pomiarowe, znacznie później obrabiarki. To był taki etap początkowy, związany z transformacją również społeczno ekonomiczno polityczną w Polsce. Po kilku latach sytuacja się ustabilizowała. Przez ten czas firma ciągle się rozwijała. Z kolei ostatni okres to wahania koniunktury gospodarczej, a zwłaszcza w przemyśle maszynowym. Mimo wszystko myślę, że nieźle sobie z tym poradziliśmy. Obecnie widzimy tendencję wzrostową i jak zwykle optymistycznie patrzymy w przyszłość.

4metal: Podczas naszej ostatniej rozmowy wspominaliście, że wchodzicie na rynek słowacki. Jak to się udało?

Photo 1
Fot: Isotek

Andrzej Głuszyński: Na rynku słowackim wystartowaliśmy w 2005 roku. Mamy tam kilka osób, które są w naszym biurze i prowadzą pomoc dla klientów. Niestety w 2009 kryzys nie ominął Słowacji i był nawet dużo głębszy niż w Polsce i to jakby zahamowało nasz rozwój w tamtym kraju. Niemniej jednak działamy tam cały czas i myślę, że z dobrymi perspektywami na przyszłość. Podsumowując, wejście na rynek naszego południowego sąsiada uważam za udane.

4metal: Jakie są różnice między polskim, a słowackim klientem?

Andrzej Głuszyński:
Rynek słowacki jest trochę inny niż polski. Jest bardzo uzależniony od przemysłu motoryzacyjnego, który wszedł tam w 2004 roku i nadal się rozwija. Na samym początku na Słowacji była mniejsza konkurencja. Ponieważ kraj nie miał silnego przemysłu, a konkurencja była niewielka, znacznie łatwiej było nam sprzedawać swoje produkty na tamtym rynku. Poza tym kontakty z inwestorami nabywało się znacznie łatwiej. W tej chwili klient jest bardziej wybredny, bardziej obeznany z rynkiem, a konkurencja jest większa. Uważam, że z czasem słowacki klient upodabnia się do polskiego.

4metal: W planach mieliście także otworzyć serwisy wrzecion i elektrowrzecion. Co z tymi usługami?

Andrzej Głuszyński:
Serwisy rozpoczęły swoją działalność w grudniu 2006 roku. Wspólnie z naszym partnerem, firmą SMZ, stworzyliśmy SMZ Polska. Jest to część grup, która działa w Polsce. Są jeszcze zakłady w Niemczech oraz we Włoszech. My jako SMZ Polska, czyli wspólne przedsięwzięcie z Isotekiem, głównie obsługujemy klientów w naszym kraju, Czechach i na Słowacji. Zapotrzebowanie na takie usługi na rynku jest bardzo duże, dlatego że nie ma firm, a przynajmniej my nie znamy, które zajmują się tego typu usługami w profesjonalny sposób. Posiadamy własny warsztat, który jest wyposażony w urządzenia w sposó profesjonalny wykonujące poszczególne etapy napraw i regeneracji wrzecion. Wydajemy specjalne raporty i certyfikaty z tych napraw. Dajemy także gwarancję na swoje usługi. Mamy bardzo dużo klientów i to są klienci znani na rynku: Volkswagen, Bosch, Eaton, wiele firm z przemysłu motoryzacyjnego, maszynowego i również przemysłu meblarskiego i szklarskiego, jak np. Saint Gobain i Pilkington.

4metal: Jak wygląda sprawa z serwisem wrzecion?

Andrzej Głuszyński:
Jest to trudny proces, wymagający bardzo dużo doświadczenia. Współpracujemy z SMZ, której pracownicy mają bardzo duże doświadczenie w produkcji wrzecion jak i ich napraw. Proces jest bardzo złożony i wymaga indywidualnego podejścia do każdego wrzeciona. Nie jest to łatwe, ale dzięki ciężkiej pracy doświadczenie i wiedza od SMZ została nabyta. Dzięki temu udało nam się z sukcesem wejść na rynek.

Photo 2
Fot: Isotek

4metal: Co teraz macie w planach?

Andrzej Głuszyński:
Dla nas ważne jest aby kompleksowo obsługiwać naszych klientów. Z jednej strony bierzemy pod uwagę zakres produktów, czyli obrabiarki. Uzupełniamy ten profil takimi produktami, które są specjalistyczne i wymagają dużego wsparcia dla klientów. Mamy zarówno młodą jak i doświadczoną kadrę inżynierską. Bardzo dużą uwagę poświęcamy również serwisowi i ciągle go rozwijamy. Zastanawiamy się także nad rozwojem obszaru narzędzi. Tu mam na myśli obsługę klientów pod kątem ostrzenia, lepszego wsparcia technicznego. To są kluczowe kierunki. Chcemy również sięgać dalej za granice kraju. Nie tylko Słowacja i Czechy, bo w ostatnim czasie mamy zamiar poczynić stopniowe kroki w kierunku Białorusi i Węgier.

4metal: Zajmujecie się również technologiami pomiarowymi. Dlaczego warto w nie inwestować?

Andrzej Głuszyński:
Nie można wytworzyć produktu bez odpowiedniego pomiaru, dlatego ta technologia ciągle się rozwija. W pierwszej kolejności firmy kupują obrabiarki, a dopiero potem zastanawiają się nad pomiarem. To bardzo ważne żeby cały proces był udokumentowany i powtarzalny. Odbiorca urządzeń pomiarowych musi być pewien, że dostaje produkt, który mu to zagwarantuje, że niezależnie, którą partię materiału sprawdzi, ona będzie spełniać jego wymagania. Ten kierunek jest bardzo ważny i na pewno będzie się rozwijał, tym bardziej że komputery, oprogramowanie, nanotechnologia i optyka cały czas idą do przodu.

Photo 3
Fot: Isotek

4metal: Zbliżamy się powoli do końca rozmowy. Jaka jest wasza opinia na temat 4metal?

Andrzej Głuszyński:
Co prawda nie miałem okazji szczegółowo zapoznać się z portalem, ale widzę, że oferujecie różne wersje językowe serwisu. My jako firma chcemy, żeby nasza oferta docierała także za granicę, a nie tylko do polskich odbiorców. Dużo inwestujemy w internet, w szybkie znajdowanie naszej firmy przez Google. Chcę żeby 4metal mi w tym pomógł, żeby znalazły się takie możliwość, a poprzez promocję na waszym portalu nasza pozycja rosła i łatwiej nas było odnaleźć w sieci. To jest cel, który chcę spełnić współpracując z 4metalem.

4metal: Już na sam koniec. Czego można wam życzyć?

Andrzej Głuszyński:
Dobrej koniunktury, wytrwałości i entuzjazmu. To najważniejsze.

4metal: Tego wam życzymy. Dziękuję za rozmowę.

(Isotek)


Szczegóły firmyDołącz się
Dane adresowe:

ISOTEK SP. Z O.O.



św. Szczepana 57
61-465

Poznań


woj.

wielkopolskie


Polska
tel.: +48 61 835 08 50
tel.: +48 61 835 08 61
fax: +48 61 835 08 51
e-mail: isotek@isotek.com.pl
www.isotek.com.pl
Mówimy w językach:   deutsch
  english
  italiano
  polski
Opis firmy:

Sprzedaż obrabiarek, narzędzi i urządzeń kontrolno-pomiarowych, usługi specjalistyczne i serwis, produkcja: urządzenia pomiarowe, szlifierki narzędziowe, honownice; wrzeciona i ich regeneracja; narzędzia: diamentowe i CBN, do kół zębatych, stemple, przeciągacze.

Doświadczenie w produkcji: wrzeciona i elektrowrzeciona
Sprzedajemy: Wrzeciona i elektrowrzeciona nowe i naprawy, szlifierki do wałków, otworów, płaszczyzn i produkcji narzędzi, bezkłowe, narzędzia do frezowania, dłutowania i honowania kół zębatych, narzędzia i maszyny do przeciągania, remonty i modernizacje maszyn do produkcji uzębień, maszyny do toczenia na twardo, maszyny do hartowania indukcyjnego, maszyny wytrzymałościowe, przyrządy do pomiaru twardości, chropowatości, metalografia, baza danych o metalach.
Firma w kategoriach:

Maszyny - handel i produkcja


  

Maszyny używane


  

Maszyny nowe


    Szlifierki

Obróbka powierzchniowa


  

Hartowanie i ulepszanie cieplne



Handel


  

Narzędzia pomiarowe


  

Narzędzia skrawające


  

Wyposażenie do obrabiarek



Usługi


  

Remonty maszyn i obrabiarek



Obróbka skrawaniem


  

Szlifowanie otworów


  

Szlifowanie płaszczyzn


  

Szlifowanie wałków



Galeria zdjęć:
Artykuły o firmie 
 
Twardy jak...
(2. marzec 2012)
Wiele firm w swoim arsenale pomiarowym posiada najróżniejsze
urządzenia, od suwmiarek zaczynając, przez ramiona pomiarowe na
twardościomierzach kończąc. No właśnie, jak działa
twardościomierz? Co jest najważniejszym elementem takiego...
Profesjonalna obsługa klienta
(1. kwiecień 2011)
Kiedy ostatni raz rozmawialiśmy, planowali wejść na rynek
Słowacki i ruszyć z nową usługą. Pomóc im w tym miało
dwuedziestojedno letnie doświadczenie i współpraca z firmami
partnerskimi. Czy udało im się na zagranicznym rynku? Jak...
Rozumiemy reguły rynku
(4. maj 2007)
Z członkiem zarządu poznańskiej firmy Isotek, Andrzejem
Głuszyńskim rozmawiał Michał Iwaniak. - Kiedy i jak powstał
Isotek?Andrzej Głuszyński: Powstaliśmy w roku ’96 jako siostrzana
firma Gallo - Exu, który działał na runku od 1990 roku. Siedzibą...
< powrót
Baza firm jest własnością firmy 4metal sp. z o.o.. Kopiowanie bez zgody zabronione.
0.59207 sek   www.4metal.com   www.4metal.pl   www.4metal.cz   www.4metal.de   www.4metal.at   www.4metal.ch   www.4metal.ru